COOPER

Jag och Johan har infört cooper-test varje vecka för att se om vår löpning utvecklas. Nu idag när jag är själv hemma hos Johan passade jag på. Gick först ett varv runt sträckan jag skulle springa och sen bar det av. Shit vilken snålblåst. Det gick riktigt tungt i motvinden och riktigt lätt i medvinden, otur att jag fick motvind på de långa sträckorna.

Trots motvinden gick det riktigt bra och jag kom in på "bra kondition", 30 meter från "utmärkt".
Baah, nästa gång får jag ta i liiite till.


För er som vill testa konditionen. Mät upp en sträcka som motsvarar den längsta sträckan ni ska försöka springa (2300/3000m). Värm upp. Ställ klockan på 12 minuter och kör.

För tjejer:

- Dålig kondition = kortare än 1700 meter.
- Mindre bra = 1700 meter.
- Medelgod = 1800 meter.
- Bra = 2100 meter.
- Utmärkt = 2300 meter.

För killar:
- Dålig kondition = kortare än 2300 meter.
- Mindre bra = 2300 meter.
- Medelgod = 2500 meter.
- Bra = 2700 meter.
- Utmärkt = 3000 meter.

En bra sida att mäta sträckor är hitta.se. Skriv bara in det område du ska springa på och klicka på "mer" uppe i högra hörnet på kartan. Välj sedan "mät avstånd" och rita ut din sträcka på kartan.

Kommentarer
Postat av: Becca

Cooolt jag är där heela helgen :D

2011-05-01 @ 21:50:32
URL: http://rebeccamedcc.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0